Tyter ut og trenger gjennom

Innimellom skjer det med venner, som man før har kunnet snakke om alt mulig med, at de bare blir i stand til å snakke om én ting. Fenomenet har mange former, men de vanligste er masteroppgave, ny kjærlighet, ulykkelig kjærlighet eller unger. Dette temaet tar opp såpass mye plass inne i hue til personen at de ikke greier å holde det inne. Det tyter ut og fortrenger samtidig alle andre tema.

Jeg har det sånn nå. Jeg prøver å la være, men greier ikke. Og det er ikke bare meg. Hele Juba har samme tema som på alle måter trenger gjennom alt annet. Jeg trodde vi nordmenn var spesielt glad i å snakke om været. Men vi skiller oss ikke ut her. Jeg har aldri snakka så mye om vær som som jeg har her. Den eneste forskjellen er at mens vi hjemme har mange typer vær å snakke om har vi her bare èn.

Dermed så får vi Samtalen. Samtalen går omtrent sånn som dette

I: Det er varmt

II: Det er skikkelig varmt

I: I dag er det enda varmere

II: Ja i dag er det varmt, men på fredag var det 48 grader

I: 48 grader? wow! Ikke rart jeg hadde problemer med å sove

II: Ja det er vanskelig å sove

I: Ja nå er det varmt…

Og sånn går nu dagan

Legg igjen en kommentar

