Motorsykkel, politi og handicappede

Da har jeg endelig blitt uavhengig. En fin liten moped gjør at jeg slipper å ringe til en sjåfør eller venner hver gang jeg skal et eller annet sted. De siste ukene har sykkelen stått og ventet utenfor kontoret. Ventet på et nummerskilt som aldri kom. Derfor var det en lykkelig dag i dag når det sagnomsuste skiltet endelig kom. Jeg benytta selvsagt muligheten til å komme meg ut på veien så fort som mulig.

Det tok fem minutter før jeg ble stoppa av politiet. En svær trafikkonstabel vinka meg høflig men bestemt inn til sida og spurte hvor jeg hadde tenkt meg. Lettere nervøst forklarte jeg det hvorpå mannen lyste opp og sa at det passa bra for omtrent dit skulle han også. Han stoppa meg altså ikke for å bøtlegge meg, han trengte bare en boda boda.

Eller synes jeg at klistremerket «god is able» som mange kjører rundt med her ikke gjør seg spesielt bra på en sånn handicapmoped/firhjuling. Han ene som kjører sånn i Juba er åpenbart uenig. Skal ta bilde neste gang.

Legg igjen en kommentar

