Kobra i hagen

Hverdagen etter valget begynner å kommer. Det er bare det at hverdagen her er alt annet enn hverdagslig. I går f.eks skulle jeg ta en telefon. I utgangspunktet ingen stor utfordring. På grunn av veldig dårlig dekning måtte jeg ut og tusle i bakgården. Stort ble sjokket, både for meg og han jeg snakka med, når jeg plutselig så en slange. Noen raske trinn vekk og en avslutta telefonsamtale seinere måtte jeg bort og sjekke. To ting ble umiddelbart åpenbart. 1. Det var en slange. 2. den var helt ufarlig. Grunnen til at jeg kunne slå fast begge deler ganske skråsikkert til tross for beskjeden slangekunnskap var at halve slangen var bare en ryggrad. Noe hadde åpenbart fanga den og spist deler før dyret ble lei og slang slangen fra seg.

Når jeg spurte kollegaene mine sa de ubefekta «å ja. det er en kobra.» «KOBRA?» «ja du vet, en sånn som spytter» «Oh…» Selvfølgelig er det en halv spyttekobra i bakgården der jeg tar alle telefonene. Det skulle jo bare mangle.

Ellers er dagens anbefaling min medklansmanns skriverier på Vålenga på nett. Han beskriver mye bedre enn meg hvordan livet som norsk fotballsupporter er i Juba. Dessuten synes jeg fotball er teit etter at Liverpool og Barca begge kløna seg ut i løpet av et døgn.

Legg igjen en kommentar

