Dansing, middag og skudd

Jeg har lenge hatt lyst til å lære meg å danse salsa rueda. En type salsa hvor man danser flere par sammen og hvor man danser avtalte turer etter som hva en i ringen roper ut. Det ser utrolig kult ut. I dag skulle jeg endelig lære meg det. Noen venner inviterte til ruedakveld og middag. Vi hadde dansa i en god time og hadde akkurat satt oss ned for å spise middag og drikke litt vin da vi plutselig hørte skudd i nabolaget. Det er vanskelig å si hvordan våpen som ble brukt eller hvor langt unna det var, men sånn generelt er skudd man kan høre litt for nærme. Disse hørte vi veldig godt.

Det satte jo en demper på stemninga og den neste halvtimen ble brukt til å ringe rundt og prøve å finne ut hva som hadde skjedd og gi beskjed til venner som kunne tenke seg å være i nærheten eller på vei til området. Jeg bor i samme område som flere andre organisasjoner og andre venner.

Det var aldri ordentlig skummelt, men det er en påminner om at livet her ikke er helt som hjemme. Vi prøver å leve så normalt som mulig og så kommer det plutselig noe som minner om hvor vi er og hvordan ting plutselig kan skifte. Nettopp kontrasten mellom den hyggelige vennekvelden og de plutselige skuddene syns jeg er et godt bilde på Juba.

Legg igjen en kommentar

