Ukjente farer

Det er mange ting som er farlige i Juba. Slanger, malaria, litt mange våpen og et trafikkmønster jeg ellers bare har sett i Who Framed Roger Rabbit. Dette var jeg klar over. Det derimot ingen hadde advart meg mot var Celine Dion. «Celine Dion?» spør du kanske nå. Ja. Celine Dion. Hun er over alt hele tida. Som på det faste vannhullet Queen of Sheba hvor jeg tok en pils i går. Den derre Titanicsangen ble spilt igjen og igjen. Men der krangler den med panføyteversjonen av «killing me softly» eller Ivars Kro-inspirerte maltrakteringer av Etiopiske popsanger så det er ikke like ille. Men når Celine oppsøker meg på kontoret igjen og igjen blir jeg mannevond. Som i dag hvor jeg har hørt «Cause I’m Your Lady» ca 13 ganger (og det er ikke lunsj før om to timer) fra tre ulike mobiltelefoner. Fullt volum. Ingen som tar den. Hver. Eneste. Dag!

Så nå sitter jeg her på kontoret med øreklokker, punk og ska og skuler stygt på alle som nærmer seg med en mobil. Jeg har rett og slett blitt en litt bitter inneslutta mann på grunn av Celine Dion. Innspill på mer effektive mottiltak mottas med takk!

Legg igjen en kommentar

