Hektisk dag. To lesetips

På lørdag drar jeg på en etterlengta ferie. Eller mer presist Rest and Recuperation som det heter. R&R blant venner. Kort fortalt er det tid vi skal tilbringe utenfor tjenestested for å hente oss inn. Det er ikke helt det samme å jobbe i Juba som i Oslo. Problemet med dette er selvfølgelig at alt må være klart for de neste ukene før jeg drar. Med påfølgende hektisk jobbing i forkant noe som gjør R&R enda mer kjærkomment. Dermed blir det litt snaut med blogging fra meg de neste ukene.

Men det er jo ikke noe problem så lenge andre uansett skriver mye bedre tekster. Dagens lesetips er begge i kategorien må leses.

Ali Esbati om Høyresidas bruk av begrepet «utenforskap» som vi nok kommer til å stifte nærmere bekjentskap med

Jan Omdahl om journalister og kulturarbeidere som tradisjonelt har vært for personvern som nå har landa på andre siden for å verne egne retter. For min egen regning kan jeg legge til at jeg mener at kampen for personvernet og mot overvåkingssamfunnet er en av de aller viktigste som pågår akkurat nå. Blant annet fordi den kommer til å være veldig vanskelig å reversere.

 

Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither

– Bejamin Franklin

Legg igjen en kommentar

