Jeg melder meg ut

Jeg er hjemme i Oslo for et par uker. Har nettopp sett  NRK-programmet Norge i dag. Jeg er litt usikker på om jeg forstod det riktig, men det så ut som om problemer som er viktige nok til at de bør på nasjonal TV inkluderer en heis som har stått i fem dager, romfolk som slår opp telt og et tyveri av tre skruer fra et verksted.

Samtidig i en annen del av verden

Jeg melder meg ut av den norske debatten

One thought on “Jeg melder meg ut

  1. Francis Okeny Silvio

    Audun, takk for link til hva som skjer i Nuba fjellene akkurat nå i nærvær av så ring UNAMIS. Det er svært urovekkende hendelsen verden noen gang har hatt. Nyheter i områder som Nuba fjellene er knapt hørt av omverdenen, gitt mangelen på veiene, nettverk, men verden media, med alle sine sofistikerte utstyret nyter luksusen i spesielle hotell i hovedstaden Khartoum. Det er klart for meg at ingen bryr seg om de fattige og destitude mennesker. Selv FNs fredsbevarere tannløs som sine egne staber er drept i sitt eget sammensatte. Jeg bare lurer på hvorfor vi har FNs fredsbevarende styrker hvis de ikke kan holde fred. Hvor vil mitt folk fare, og som vil gi dem fred eller beskytte dem fra tyranni av regjeringen i Khartoum? Regjeringen hvis president er anklaget for folkemord i Darfur, og ønsket av internasjonale straffedomstol. Den mektige nasjoner og det internasjonale samfunnet har latt folket i Nuba Mountain ned igjen for å bli slaktet på vakt deres. På den annen side, er det flyktninger fra konfliktområder som Sudan lider i asyl leirene på ubestemt tid, er det ikke håp for hvor lenge den politiske kampen og menneskerettigheter misbruk vil ende.

Legg igjen en kommentar

